Søgning – er vigtigste kilde til branding

Søgning online er den Næst-vigtigste kilde, når det drejer sig om samtaler om en mærkevare.  Face to face samtale er den vigtigste, men derefter er internettet den største kilde til indhold i samtaler om mærkevarer.søgning branding brandsøg

Google har lavet en undersøgelse af hvilke medier der fører til omtale af mærkevarer. Undersøgelsen viser at i word-of-mouth samtaler, dvs samtaler der vedrører et brand, er kommer 15% af indholdet fra nettet. Dvs at 15% af indhold i samtalerne, skyldes en reference fra nettet.

http://www.youtube.com/watch?v=Wp_i-Cq7ec8

Google kiggede også på hvad der skete efter de samtaler, og sjovt nok havnede mange, ifølge Google, på deres søgemaskine. Derudover viser det sig, at troværdigheden i de samtaler og dermed i mærket, er betydeligt større. Der er altså en sammenhæng med referencer på nettet, til samtaler, og troværdighed i søgninger i brands efterfølgende på nettet.

Da det er yderst interessant at fremstå troværdigt, særligt i forbindelse med e-business/e-handel, betyder det at din tilsedeværelse på nettet, smitter direkte af i samtaler, og efterfølgende i handlinger på nette, eks. et køb.

Læs undersøgelsen her, den er fra Google, og produceret i juni 2011.

2011_Word_of_Mouth_Study

Submit a comment